گروه غرفه سازی و دکوراسیون داخلی بلوط

غرفه سازی ، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل ، اداری ، تجاری ف نمایشگاهی ، بازسازی

گروه غرفه سازی و دکوراسیون داخلی بلوط

غرفه سازی ، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل ، اداری ، تجاری ف نمایشگاهی ، بازسازی

  • ۰
  • ۰

بلوط

غرفه سازی نمایشگاه

 

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و غرفه سازی نمایشگاهی

گروه طراحی و دکوراسیون بلوط

 

بلوط  توانایی به اجرا درآوردن تمام رویاهای شما را دارد

نمایشگاه در یک تعریف کلی به عنوان یک اجتماع متمرکز بازرگانی برای ارایه کالا به مشتریان، داد و ستد و بازاریابی مستقیم پیشینه ای چند هزار ساله دارد اما در دو سده اخیر و به ویژه پس از انقلاب صنعتی ویژگی ها و مناسبات نمایشگاه هم دگرگون شده است، پیکره ای امروزین یافته و در قالب یک صنعت شناخته شده است، صنعتی که پیوسته به موازات دیگر صنایع توسعه پیدا کرده است. یکی از الزامات همیشگی برگزاری نمایشگاه تعیین محدوده غرفه ها بوده است، بدین ترتیب مفهوم غرفه از روز نخست با نمایشگاه همراه بوده است اما در ابتدا صرفا کارکرد جداکننده داشته است ولی به موازات توسعه صنعت نمایشگاه مفهوم غرفه نیز توسعه و تکامل یافته است و از کارکرد تعیین صرف محدود جغرافیایی فراتر رفته  به طوری که غرفه سازی در چهارچوب برنامه های تبلیغاتی و برند سازی جایگاه پیدا کرده است.

 

غرفه سازی نوین در بستر زمان، یک سیر تکاملی را سپری کرده است، تا پیش از دهه های اخیر برای جداسازی فضاها و تعیین چهارچوب غرفه از دیوارهای جداکننده یک شکل و بسیار ساده بهره گیری می شد و توسعه غرفه سازی در حد بهبود کیفیت و پیشرفت این دست جداکننده ها بود، غرفه های پیش ساخته با بهره گیری از سازه های مدولار هشت پر و اسپیس فریم ها یک گام نوین در غرفه سازی به شمار می آمد که از دید اجرایی با توجه مختصات و ویژگی های یک نمایشگاه از جمله مدت محدود برگزاری و فرصت اندک ساخت و ساز قابلیت های خوبی در اختیار برگزارکنندها قرار می داد، سهولت و سرعت ساخت، سبُک بودن، سهولت حمل و نقل و امکان بکارگیری چندباره، از مزیت های مهم غرفه های پیش ساخته بود، اما غرفه های پیش ساخته ی همگون و بی هویت، پاسخگوی نیازهای بازاریابی و برندینگ شرکت ها نبود، نیاز به غرفه هایی مطابق هویت سازمانی و رویکردهای نمایشگاهی شرکت ها، متفاوت بودن، گیرا بودن، شاخص بودن و مواردی از این دست به تدریج غرفه سازی خاص و انحصاری را در صنعت نمایشگاهی مطرح کرد. غرفه هایی با طرح های ویژه و انحصاری و ترکیبی از مواد و متریال های گوناگون برای رسیدن به یک فرم ویژه و جذاب در عین پاسخگویی به نیازهای کارکردی و سیاست های نمایشگاهی شرکت ها.

 

با رواج غرفه سازی ترکیب ظاهری نمایشگاه ها جذاب تر و گیرا تر شد، غرفه های سبک پیش ساخته با ترکیب ظاهری همگون، ساده و بی روح جای خود را به غرفه هایی با فرم های متنوع و ترکیب های خلاق و رنگانگ داد که هر کدام مبتنی بر هویت، پیام و کارکرد خاص هستند. این دست غرفه ها که با نام هایی چون غرفه های خاص، غرفه های ساخت و سازی یا خودساز شناخته می شوند.

 

اما صنعت غرفه سازی در همین جا متوقف نشد، برخی محدودیت های غرفه های خاص از جمله هزینه قابل توجه طراحی و ساخت غرفه، یک بار مصرف بودن غرفه، اتلاف مواد مصرفی، صرف زمان بیشتر برای ساخت و جمع آوری، ضریب ریسک بالاتر، زمینه پیدایش نسل نوینی از غرفه های مدولار را فراهم کرد، نسل جدید غرفه های پیش ساخته یا مدولار (modular booths) نسخه های تکامل یافته و بهینه شده ای از غرفه های پیش ساخته هستند که ضمن دارار بودن مزیت های غرفه های پیش ساخته، قابلیت های ویژه ای از دید زیبایی شناسی فرم، ترکیب بندی و کارایی دارند، همچنین فاقد کاستی ها و محدودیت های غرفه های خود ساز هستند، از این رو فن آوری غرفه های مدولار نوین یک نقطه عطف در غرفه سازی به شمار می آید، نقطه آغازی در پیدایش یک دوره نوین که می شود آن را عصر جدید سازه های مدولار نمایشگاهی خواند، یک پست مدرنیسم در تکنیک های غرفه سازی.

 

ساختار(structure) سازه های پیش ساخته نسل جدید عمدتا بر پایه پروفیل های آلومینیومی استوار است، اما وجه تمایز آنها در نحوه اتصالات، شکل و نوع یراق آلات و صفحات پرکننده است که قابلیت های مختلف سازه را تعیین می کنند.

 

اگر فرآیند حضور در نمایشگاه براساس یک طرح جامع و هدفمند تعریف شده باشد، غرفه نمایشگاهی یکی از مولفه های مهم این طرح به شمار می آید. ترکیب ساختمان غرفه نقش بسیار تعیین کننده ای در جذب مخاطبان، نمایش اعتبار و برآوردن اهداف کارکردی غرفه دارد.  به طور کلی در طراحی غرفه دو مولفه مهم باید به شکلی هماهنگ مدنظر قرار بگیرد، نخست ترکیب و زیبایی بصری و دوم اهداف کارکردی. برای این منظور ابتدا مولفه های کارکردی غرفه روشن می شود، سطح بندی مخاطبان و نحوه تعامل با هریک از سطوح از بازدیدکنندگان، نوع کالا و خدمات، تعداد پیشخوان های یا کانترهای اطلاعات، میزهای مذاکره و گفتگو (CIP)، اتاق جلسات با میهمانان ویژه (VIP)، تعداد نمایشگرها و شیوه پذیرایی و... پس از آن مولفه های بصری و ترکیب بندی فرم و رنگ بر پایه رنگ های سازمانی تعیین می شود.

نورپردازی غرفه نیز از پارامترهای تاثیر گذار درجذب مخاطب و کارکرد درست و مناسب غرفه به شمار می آید. طبیعتا طراحی بر اساس مساحت و موقعیت جغرافیایی غرفه صورت می گیرد. بدیهی است که انتخاب سبک طراحی و به کارگیری مواد و تجهیزات غرفه در تناسب با میزان بودجه کارفرما صورت می گیرد.

یک اصل راهبردی در طراحی غرفه اینست که یک طراحی ساده و خلاقه هم در جذب مخاطبان و تامین اهداف کارکردی موثر است و هم از اتلاف هزینه بیهوده جلوگیری می کند.

طراحی ساختمان غرفه بر اساس اهداف کارکردی آن و متناسب با مشخصات فنی صورت می گیرد، مشخصات فنی غرفه شامل یک سری مولفه های ساختاری  می شود و مواردی مانند مساحت غرفه، موقعیت جغرافیایی غرفه، ابعاد، معماری، لوازم و تجهیزات فنی غرفه را دربر می گیرد.

 

 

 

 

تماس با شرکت :

آدرس شرکت بلوط : پاسداران -سه راه ضرابخانه -کوچه اکرمی (کوکب) پلاک 12-طبقه 4-واحد 26

شماره تماس : 22875426-22869074 

www.balootco.ir  : web site

balootgroup@gmail.com : Email

https://www.instagram.com/balootco/ : instagram

https://telegram.me/balootco_ir: Telegram

 

دکوراسیون,فروشگاه,غرفه,نمایشگاه,بلوط,طراحی,غرفه سازی,نمایشگاه,نمایشگاه بین المللی,طراحی داخلی,دکوراسیون اداری, غرفه نمایشگاهی,دکوراسیون تجاری,دکوراسیون نمایشگاهی,دکوراسیون داخلی منزل,غرفه های ماکسیما,غرفه های نمایشگاهی,baloot,balootco,بازسازی,پارکت,لوازم نمایشگاهی,کانتر نمایشگاهی,غرفه مدرن,غرفه های مینیمال,غرفه پرتابل,غرفه ساده,کاغذ دیواری,معماری ,دکوراسیون بلوط,

اجرای پارتیشن, طراحی فضای داخلی, میز کنفرانس, انواع میز مدیریتی, میز کارشناسی, میز کارمندی, کانتر منشی,

فایل 4 کشو, میز گروهی, فروش پارکت, فروش پارکت لمینت, اجاره میز و صندلی نمایشگاهی,

expo  , design ,exhibitiondesign

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی